https://itunes.apple.com/us/app/flipcat-magazin-v-karmane/id814909552?l=ru&ls=1&mt=8 https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.flipcat.app

ХАРЬКОВ-ТЕРМИНАЛ таможенное оформление грузов в Харькове и Харьковской области г.Харьков, ул. Клочковская, 192 A
тел. +38(057)728-14-26
sferaved@gmail.com

Курс валют НБУ

21.10.17 20.10.17 19.10.17
USD 26.49995 26.49995 26.425466
EUR 31.360041 31.360041 31.04728
GBR 34.916262 34.916262 34.774011
RUB 0.4603 0.4603 0.4614

Межбанковский
валютный рынок



    Курс валют НБУ от MDoffice

Программы MDoffice

Explorer 2.7320.10.17 17:49
Declaration 5.14205.10.17 17:45
Form 3.8602.03.17 14:40
MDOfficeUpdate 1.10524.07.17 17:48
EUR.1 1.2009.10.17 14:40

Украинский классификатор товаров ВЭД

Таможеный кодекс

Как нас найти
Таможенный эксперт
  База знаний ГФС
  Таможенная карта Украины
  Инкотермс
  Реестр гарантов
  Заключения СЭС
  Расчет таможенных платежей Украина
  Расчет таможенных платежей РФ
  Предварительное уведомление РФ
  Электронные базы данных ЕС
  Заказ автотранспорта
  ГОСТы
  Биржевая информация
  Штампы: Ветеринары+СЭС
  Штампы: СЭС
  Штампы: СЭС+фито
  Документи, які видаються державними органами, іншими юридичними особами, уповноваженими на їх видачу, для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України
  Види державного контролю, яким підлягають товари при поміщенні у відповідні митні режими
Государственная фискальная служба Украины
  Перелік зон діяльності підрозділів з питань експертизи та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ДФС
Харьковская таможня ГФС
  Телефоны Харьковской таможни ГФС
  Структура митниці
  Перелік місць доставки
  Платежные реквизиты
  Графике личного приема руководством таможни
Правила для граждан
  Порядок проходження контролю через "зелений коридор"
  Форма таможенной декларации для граждан
  Оподаткування транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України громадянами
  Умови вивезення (пересилання) громадянами товарів за межі митної території України
  Ввоз/вывоз валют
  Культурные ценности
  Постоянное место жительства
  Что такое "Личные вещи"
Аккредитация, или с чего начать ВЭД
Полезные ссылки
  Президент Украины
  Законодательство Украины
  Федеральная таможенная служба России
  MDOffice
 
ХАРЬКОВ-ТЕРМИНАЛ

Профессиональные услуги таможенного брокера http://kharkov-terminal-lp15984.lpg.tf/ ***          Регистрация на таможне он-лайн. тел +38 093-673-44-88 ***          


НОВОСТИ

20.02.15

Всеукраїнська асоціація
«Об‘єднання підприємств митних брокерів та власників митних ліцензійних складів»


04104, м. Київ, вул. Овруцька 21, ЄДРПОУ 24097375, р/р 26003300036494 в АКБ «Форум», м. Києва, МФО 322948


від 20.02.2015 № ______

на № _____ від ________

Президент України

Комітет Верховної Ради України з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики

Комітет з питань податкової та митної політики

Кабінет Міністрів України

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України

Міністерство фінансів України

Державна регуляторна служба України



Відкритий лист


Шановні панове!


Всеукраїнська асоціація «Об‘єднання підприємств митних брокерів та власників митних ліцензійних складів» (далі Асоціація) звернула увагу на пропозиції, які були запропоновані Мінекономрозвитку у проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції та поліпшення умов ведення бізнесу», який надійшов на погодження 08.12.2014 до Департаменту дерегуляції та розвитку підприємництва Державної регуляторної служби України (http://www.dkrp.gov.ua/print-act/1677).

Цей проект одноголосно був підтриманий членами нашої асоціації та багатьма підприємствами, які займаються митною брокерською діяльність, оскільки він передбачав, також, внесення змін до Митного кодексу України шляхом виключення вимог щодо ліцензування з положень основного закону з митної справи.

Аналогічні положення були відображені у тексті законопроекту №1580 від 22.12.14 «Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» та відповідали завданням, визначеним Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженою постановою Верховної Ради України від 27.02.2014 № 799-VII та спрямовувалися на істотне скорочення функцій адміністративного регулювання економіки, розширення свободи підприємницької діяльності, запровадження прозорих і єдиних правил для всіх суб’єктів економічної діяльності. Проте, законопроект не передбачав змін до Митного кодексу, що не вирішувало питання відміни ліцензій в цілому.

Нажаль, при підготовці законопроекту № 1580 від 22.12.2014 до другого читання, з тексту законопроекту були виключені положення про внесення змін до Закону України «Про ліцензування видів діяльності» від 01.06.00 N 1775-III (в тому числі стосовно виключення п.34).

Пункт 34 законопроекту передбачав скорочення переліку видів господарської діяльності та виключення митної брокерської діяльності з ліцензованих видів.

Натомість, подібні норми були перенесені в текст законопроекту №0934 від 27.11.14 «Проект Закону про ліцензування певних видів господарської діяльності», який підготовлено до другого читання. У першому читанні законопроект № 0934 передбачав залишити ліцензованим видом діяльності - діяльність митного брокера [35) митна брокерська діяльність;].

Нажаль, в текст законопроекту №0934 на друге читання були внесені зміни, які прямо протилежні пропозиціям, наданим 08.12.2014 Мінекономрозвитку (див. Http://www.me.gov.ua/Documents/Download?id=5cc2a08a-0759 -41cc-92ec-ff756deb2df9).

Текст законопроекту №0934 до другого читання має положення, які змінюють один вид адміністрування на інший, а саме змінює ліцензування на процедуру отримання дозволів, що по суті не відміняє процедури адміністрування.

Звертаємо Вашу увагу, на той факт, що:

  • відбулася підміна текстів на етапі підготовки проекту до другого читання;

  • текст законопроекту №0934 до другого читання не проходив процедури на відповідність вимогам антикорупційного законодавства;

  • не було проведено громадської експертизи, громадського обговорення;

  • законопроект підготовлено з порушенням норм основного закону - Конституції України та Митного кодексу України.

Якщо повернутися до історії становлення відносин між підприємствами, які ведуть митну брокерську діяльність та контролюючим органом в особі митного органу (ДМСУ, Міндоходів, ДФСУ), слід звернути увагу на спробу встановити жорсткі норми, які пред’являються до таких підприємств. Наприклад, перша частина вето Президента України (Пропозиції Президента до Митного кодексу України, Проект від 12.05.2011  8130-д), не дозволила Держмитслужбі встановити більш жорсткіші умови при отриманні дозволів, ніж передбачала процедура одержання ліцензій. У результаті втручання Президента України було збережено процедуру ліцензування для митної брокерської діяльності.

Митні органи трактують норми Кіотської конвенції виключно із своїх інтересів, а в більшості випадків з позиції сили, встановлюючи своєрідні бар’єри для здійснення митної брокерської діяльності.

Рекомендації до Генерального додатку, глави 8 Кіотської конвенції відмічають, що деякі митні адміністрації будують свої відносини з третіми особами на ліберальній основі, інші накладають певні обмеження на діяльність третіх осіб.

Стандартне правило 8.1 Кіотської конвенції встановлює, що відповідні особи взаємодіють з митною службою, за власним вибором, особисто або через уповноважену третю сторону, що діє від їхнього імені.

У відповідності до цього Стандартного правила «зацікавлена особа», якою як правило є імпортер чи експортер або власник товарів, отримує правило вибору: або самостійно безпосередньо взаємодіяти з митною службою, або призначити для цієї мети третю особу. Іншими «зацікавленими особами» можуть бути покупці, продавці, вантажовідправники чи вантажоотримувачі, у залежності від характеру конкретної операції. Таким чином, третьою особою є особа, котру призначено «зацікавленою особою» для здійснення митних операцій від імені останнього. Наприклад, це можуть бути комісіонери або повірені особи, які діють на основі глав 68, 69 Цивільного кодексу України.

Стандартне правило 8.2. наголошує на те, що національне законодавство визначає умови, за яких третя особа може діяти від імені та за дорученням іншої особи у взаєминах з митною службою, та встановлює відповідальність третіх сторін перед митною службою за сплату мит та податків, а також за будь-які порушення.

У відповідності до пункту 63 частини першої статті 4 Митного кодексу України, уповноважена особа (представник) - особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов'язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.

Згідно частини п’ятої статті 266 Митного кодексу України, особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов'язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Тобто, уповноважена особа діє на підставі національного законодавства, зокрема Цивільного кодексу України в частині відносин за договорами доручення, а в частині відповідальності перед митними органами на підставі Митного кодексу України.

Стандартне правило 8.3. встановлює рівні права та відповідальність як для декларанта так і для уповноваженої особи, а Стандартне правило 8.4. підкреслює, що уповноважена третя особа має ті ж самі права, що й особа, яка уповноважує її представляти свої інтереси у взаєминах з митною службою.

Фактично, всі вимоги щодо регулювання діяльності митного брокера зводяться до вимог, які виписані у пункті 8 Ліцензійних умов, затверджених спільним наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Державної митної служби від 13.05.2009 № 89/445 «Про затвердження Ліцензійних умов здійснення посередницької діяльності митного брокера», зокрема:

«8. Під час здійснення декларування товарів і транспортних засобів митним органам митний брокер та його представник повинні дотримуватись вимог Кіотської конвенції, Кодексу, Закону, інших нормативно-правових актів з питань митної справи».

Додатково, за порушення Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності можуть бути застосовані спеціальні санкції у відповідності до статті 37 закону.

Рекомендоване правило говорить про те, що зокрема, норми національного законодавства повинні встановлювати відповідальність третьої особи по сплаті мита та податків, а також по відношенню будь-яких невідповідностей митним вимогам.

В деяких країнах треті особи та особи, яких вони представляють, можуть нести солідарну відповідальність перед митними органами по сплаті мита та податків, а також у відношенні любих порушень й будь-яких пов’язаних з ними штрафних санкцій і пені.

Національне законодавство, а саме Митний кодекс встановлює для уповноваженої особи ті ж самі права, що й для декларанта, а саме, у випадках, визначених Митним кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X митного кодексу (п.4, ч.1. стаття 266). Проте, Податковий кодекс, частиною 87.7. статті 87 забороняє будь-яку уступку грошового зобов'язання або податкового боргу платника податків третім особам. Таким чином, зобов’язання із сплати податків повністю лягає на особу декларанта, що у свою чергу, в більшій мірі, унеможливлює сплату митних платежів митними брокерами.

Таким чином, в обов'язки уповноваженої особи входить:

1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом;

2) на вимогу органу доходів і зборів пред'явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення;

3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;

5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.

По суті, на уповноважену особу, на відміну від перевізника, експедитора, власника складу тимчасового зберігання, митного складу не лягає матеріальна відповідальність за збереження товару, який знаходиться під митним контролем.

Виходячи з досвіду європейських країн, (наприклад, Пояснювальна записка від 30.05.2007 керівного комітету європейського професійного об’єднання митних брокерів CONFIAD, створеного для розроблення пропозицій до Модернізованого Митного кодексу Співтовариства), то ми побачимо, що подібні питання піднімаються на рівні міжнародних об’єднань.

Так, в Пояснювальній записці зазначається, що на міжнародному рівні відсутні уніфіковані підходи та єдиний погляд щодо регулювання діяльності митного брокера. В деяких державах така професійна діяльність регулюється, зазвичай, шляхом запровадження вимоги щодо обов’язкової здачі фахового екзамену. Додаткові вимоги щодо необхідності страхування професійних ризиків або надання інших фінансових гарантій зустрічаються набагато рідше. На практиці відсутні моделі застосування саморегулівного механізму у вигляді сертифікації стандартів митно-брокерських послуг.

В інших країнах діяльність митного брокера не є об’єктом державного регулювання, і доступ до професії здійснюється вільно, в тому числі і суб’єктами, для яких діяльність митного брокера є вторинною – логістичні компанії, експедитори тощо. Зокрема, прикладом таких країн є Нідерланди, Великобританія, Німеччина.

Питання запровадження регулювання діяльності митних брокерів також піднімалось на загальноєвропейському рівні. Зміни, які пропонуються у законопроекті №0934, подібні поправкам, які пропонувалося внести до Митного кодексу ЄС (Комісія Європейського Співтовариства, Брюссель, 23.10.2007, COM (2007) 647 фіналізований 2005/0246 (COD)). Так, за однією з поправок, запропонованих до Модернізованого Митного кодексу Співтовариства, діяльність митних брокерів (митних представників) повинна була стати предметом дозволів, що видавалися за уніфікованими правилами у всьому ЄС. Проте, Європейська Комісія відхилила таку поправку з мотивів того, що регулювання діяльності митних брокерів виходить за межі положень Митного кодексу Співтовариства.

Доцільно зауважити, що з врахуванням вимог Угоди про асоціацію про часткову імплементацію митного законодавства ЄС в українське правове поле, зазначений аргумент доцільно розглядати в якості позиції Європейської Комісії щодо предмету та обсягу регулювання державної митної справи Митним кодексом України. Зазначимо, що представниками української громадськості під час дискусій вже і раніше піднімалось те саме питання – тобто, що питання видачі дозволів чи ліцензування діяльності митних брокерів явно виходить за межі правового регулювання порядку здійснення митного контролю та митних формальностей, і повинно розглядатись в перспективі цілком іншої галузі права – а саме в перспективі дозвільної системи.

Зауважимо, що Європейська Комісія при розгляді питання про регулювання діяльності митних брокерів окремо висловила сумніви щодо того, що система ліцензування діяльності митних брокерів може гарантувати якість послуг.

Тобто, цілком очевидно, що у наднаціональних органах ЄС спостерігається тенденція щодо дерегуляції діяльності митного брокера. Наприклад, у Польщі спостерігаються зміни до існуючих правових норм щодо дерегулювання митного брокера, як професії.


На підставі вищевикладеного,

на виконання положень Основного закону України – Конституції щодо забезпечення Державою захисту конкуренції у підприємницькій діяльності, недопущення зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірного обмеження конкуренції та недобросовісної конкуренції, з метою створення умов для повного здійснення громадянами права на працю, гарантування рівних можливостей у виборі професії та роду трудової діяльності, на виконання завдань, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженою Постановою Верховною Радою України від 27.02.2014 № 799-VII, щодо істотного скорочення функцій адміністративного регулювання економіки, розширення свободи підприємницької діяльності, запровадження прозорих і єдиних правил для всіх суб’єктів економічної діяльності,

більшість підприємств митних брокерів підтримує відміну ліцензування та виступає за повне скасування будь-яких норм щодо адміністрування послуг, які надаються митними брокерами.


Дерегуляція цієї господарської діяльності дасть можливість вирішити питання щодо спрощення започаткування та ведення господарської діяльності; скорочення дозвільних і погоджувальних процедур, а також приведення законодавчих актів України, які регулюють відносини, повязані з одержанням суб’єктами господарювання прав на провадження митної брокерської діяльності, у відповідність до вимог Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності»; зменшення впливу державних органів на діяльність суб’єктів господарювання, зокрема, шляхом скасування ліцензування митної брокерської діяльності, які мають достатній рівень регулювання та контролю за їх здійсненням у разі відміни їх ліцензування.


Також, пропонується скасувати необхідність одержання будь-яких дозвільних
документів та повноваження органів влади щодо їх видачі шляхом внесення змін до законів України, які регулюють відносини у відповідних сферах господарської діяльності.

Звертаємо Вашу увагу, що законопроект №0934, підготовлений до другого читання, порушує положення Митного кодексу, викладені у частині 9 Розділу XXI прикінцевих та перехідних положень, якими встановлюється, що зміни до Митного кодексу можуть вноситися виключно законами про внесення змін до Митного кодексу України.

Таким чином, пропонується із розділу II. Прикінцеві положення законопроекту №0934 виключити пункт 17) наступного змісту:

«17) у Митному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., №44-45, № 46-47, № 48, ст. 552):

у частині восьмій статті 374 слово «(ліцензій)» виключити;

у статті 405:

у назві статті слова «Ліцензія та дозволи» замінити словом «Дозволи»;

у частині першій:

перше речення виключити;

у другому реченні слово та цифри «пунктах 2–6» виключити;

у частині другій слово та цифри «пунктах 3–6» виключити;

у частині третій статті 406 слово та цифри «пунктах 3–6» виключити;

у частині першій статті 407 слово та цифри «пунктах 2–6» виключити;

у статті 408:

у назві слова «ліцензії та» виключити;

у частині першій слово «ліцензії» замінити словом «дозволу»;

частину другу виключити;

пункт 6 частини третьої статті 412 викласти в такій редакції:

«6) у разі анулювання іншого дозволу, наявність якого є необхідною відповідно до статті 408 цього Кодексу»;

у частині першій статті 414 слово та цифри «пунктах 2–6» виключити;

у назві статті 415 слово «та ліцензії» виключити;

у пункті 11 частини другої статті 544 слова «та видача ліцензій» виключити».


Пропонуємо підготувати та зареєструвати новий законопроект щодо змін до Митного Кодексу, у відповідності з текстом, який було подано у проекті Мінекономіки (http://www.me.gov.ua/Documents/Download?id=5cc2a08a-0759-41cc-92ec-ff756deb2df9) на погодження до Держпідприємництва України (Державної регуляторної служби України):

«У Митному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2012 р., № 44-45; № 46-47; № 48, ст. 552; із змінами, внесеними Законом України від 04.04.2013 № 183-VII):

1) у статті 405:

назву викласти в такій редакції:

405. Дозволи, що надаються підприємствам;

перше речення частини першої виключити;

2) статтю 408 викласти в такій редакції:

“Стаття 408. Особливі умови отримання дозволів

Необхідною умовою для отримання дозволу на відкриття та експлуатацію вантажного митного комплексу є наявність у підприємства дозволів на відкриття та експлуатацію складу тимчасового зберігання відкритого типу та на відкриття та експлуатацію митного складу відкритого типу.”;

3) у пункті 6 частини третьої статті 412 слово та знак “ліцензії,” виключити;

4) у назві статті 415 слова “та ліцензії” виключити».




З повагою,

Директор Асоціації О.Г. Стрелковський






Читать еще:
  • Вступление Украины в ВТО не вызывает у России серьезной озабоченности
  • Новые платежные реквизиты Харьковской таможни ГФС
  • Перевозка грузов в Украине теряет популярность ...
  • В Украине создан Госинститут таможенного дела
  • Запрет ввоза ТС которые на момент их ввоза эксплатировались более 8 лет...
  •  
    О компании
    | Услуги | Прайс | Контакты | Вопросы ответы | Google +

    Яндекс цитирования